content-single.php

A leggyakoribb webshop hibák, amiket ellenőrizned kell

Vendégcikk,
írta: Tusnádi István

Az elektronikus kereskedelemből származó bevétel évről évre drasztikusan növekszik. Naponta nyílnak újabb és újabb webshopok, amelyek ki szeretnének hasítani maguknak egy szeletet ebből a tortából.

Ahogy a weben bóklászom naponta több olyan webshopba is botlom, amely olyan alapvető hibákat tartalmaz, amelyek miatt nagyon sok bevételtől esik el. Ez ösztönzött egy olyan cikk összeállítására, amely a leggyakoribb webshop hibákat gyűjti egy csokorba. Ha webshopot üzemeltetsz, fusd végig ezeket a pontokat és győződj meg arról, hogy egyik sem igaz rád.

1. A webshopod nem kompatibilis az összes eszközzel

Tudtad, hogy az internetes keresések több mint felét már mobil eszközökről kezdeményezik? A felhasználók többsége már mobil eszközön böngészik mielőtt vásárolni kezd. Még ha a vásárlás maga nem a mobil készülékről valósul meg, a kiválasztás sok esetben egy mobil készüléken történik meg. Annak érdekében, hogy ezt a felhasználói szokást kiaknázzuk, a webshopnak minden eszközön tökéletes felhasználói élményt (UX) kell nyújtania.

2. Rossz téma, vagy bővítmény használata

Ne a kinézete alapján válaszd ki a webshopod témáját, motorját. Mielőtt árajánlatot kérsz egy webfejlesztő cégtől, szedd össze, hogy melyek azok a funkciók, amikre szükséged lesz, és az ezeket leghatékonyabban kiszolgáló témát válaszd ki. A dizájnt pedig ezután kezdd el kialakítani.

3. Nem követed a megszokott e-kereskedelmi szabványokat

A szabványos megoldások sokszor unalmasnak hatnak. Azonban a felhasználók az elmúlt években hozzászoktak bizonyos funkciókhoz, amit minden weboldalon keresni fognak. Amennyiben eltérsz ezektől, a felhasználók nem fogják azonnal megtalálni a funkciókat, és emiatt elhagyhatják a webshopodat. Ezért fontos, hogy a már szabvánnyá vált funkciókat Te is építsd be a webshopodba.

4. Gyenge vagy hiányos keresési, rendezési és szűrési lehetőségek

Sok vásárló először nem konkrét termékeket keres, hanem termékkategóriákat. Ennek kiaknázására a termékek kategorizálása a legjobb lehetőség, amely lehetővé teszi, hogy a vásárlóid könnyen megtalálják az általuk keresett terméket, vagy termékeket.

5. Unalmas, hasztalan képek

Egy kép többet mond ezer szónál, vagyis a képek eladnak. A webshop létrehozásánál az egyik legnagyobb hiba amit el lehet követni, a nem megfelelő minőségű termékfotók használata. Termékenként több fotót kell használni, hogy a vásárlók minél több információhoz jussanak.

6. Nem jeleníted meg a kapcsolódó termékeket

A vásárlók többsége szereti megvenni a termékét kiegészítő, hozzá kapcsolódó termékeket is. Ennek hiánya komoly bevételkieséshez vezethet. A kapcsolódó termékek funkció kialakítása a webfejlesztő részéről nem nagy munka, mivel a legtöbb webshop motor automatikusan tartalmazza, neked pedig csak élvezned kell az ebből származó többlet bevételt.

7. Nincs kívánságlistád

Néha a vásárlók nem azonnal kezdik meg a vásárlást, viszont egy későbbi időpontban meg fogják vásárolni az adott terméket. Ezért lehetőséget kell nyújtani, hogy elmentsék a termékeket a kívánságlistájukba, ahonnan egy későbbi időpontban azonnal meg tudják vásárolni.

8. Nincsenek vásárlói vélemények a webshopodban

Az értékesítésedet a vásárlói bizalom növelésével tudod a leghatékonyabban javítani. Ennek pedig a legjobb módja, ha a korábbi vásárlóid értékelik a termékeidet. A harmadik féltől származó információk a legtöbb esetben növelik a bizalmat.

9. Bonyolult és időigényes fizetési folyamat

A termék megvásárlásának a végső és legfontosabb lépése a fizetés. Ezért a lehető legegyszerűbbé kell tenned a vásárlóid számára.

10. Nem megfelelő webtárhely

Nincs kiábrándítóbb annál egy vásárlónak, mint amikor a weboldal lassan tölt be. A lassú betöltődés mögött sajnos sok esetben a gyenge minőségű tárhely szolgáltatás áll. A megoldás: ne a tárhelyen spórolj!

11. Rossz űrlapok

Sokan esnek abba a hibába, hogy látványos, képekkel és grafikákkal tarkított űrlapok létrehozására törekednek. Azonban a látványos megjelenés nem ér semmit, ha senki sem tölti ki az űrlapot. Egy megfelelően működő és jól konvertáló űrlapnak rövidnek, érthetőnek és könnyen kitölthetőnek kell lennie.

12. Ellenőrizd, hogy minden böngészőben megfelelően jelenik meg a webshop

A látogatók többféle böngészőt használnak. Ezért fontos, hogy webshopod megjelenését és funkcionalitását webfejlesztőd ellenőrizze a legnépszerűbb böngészőben, hogy ezáltal ne veszíts el egyetlen felhasználót sem. Lehet, hogy bizonyos böngészőket csak a látogatók 3%-a használ, de vajon elesnél-e bevételeid három százalékától csak azért, mert webshopod nem kompatibilis egy böngésző programmal?

Összefoglalás

Webshopot üzemeltetni nehéz feladat. Egy jól működő és sikeres webshopot pedig nagyon-nagyon nehéz. Ezért is fontos, hogy az előbb felsorolt hibák előfordulását a minimálisra csökkentsd, és ezáltal is hozzájárulj webshopod megfelelő működéséhez! Sok sikert kívánok a munkához!